Tuesday, June 16, 2009

Nostalgia lagi...


Barisan belakang dari kiri : Abang Man (Musa), Allahyarham Pak Su, Abang Kemal, Abang Nua, Didi, Abang Man (Muda), Pijan. Barisan tengah dari kiri : Yin, Allahyarham Along, Acek. Barisan depan dari kiri : Iwan dan Yamin.

Sayang muka Along tak kelihatan... oh how I miss my daddy! Al-Fatihah /no.


Allahyarhamah Hajah Mardiah Hassan.



Masa ni malam kami nikah. Makan bihun sup je beb. Dari kiri : Allahyarham Tok Cik Tg Karang (meninggal pada 21 Januari 2009, bersamaan dengan 24 Muharram 1430) dan cucu dia, Acek dan yang nampak sipi tu adalah Nen.


Dari kiri : Allahyarham Ayah Sam (aku panggil ayah sebab dia dan mak Siah pernah bela aku masa aku kecik. Dah jadi macam mak ayah sendiri), Pak Lang Non dan Allahyarham Pak Njang Imas (betoi ka ni Awa/Kak Bib?).

Ayah Sam dengan Ayah meninggal pun dekat². Ayah Sam 6hb Julai 2001, Ayah meninggal 16hb Julai 2001. Beza 10 hari. Depa berdua ni memang bersahabat baik.


Gambar ni mesti korang nak sangat tengok kan... dari kiri : Mak Lang Gayah, yang terlindung tu la Tok Kit (tok aku, mak kepada mak - Along perempuan), Allahyarhamah Nyang dan Allahyarhamah Mak Siah yang aku sayang. Mak Siah meninggal dalam eddah, yakni dalam tahun yang sama dengan Ayah Sam. Sudden death. Tak lama lepas borak dengan mak kat telefon plak tu.

Seronok tengok orang dedolu. Saling mengenali. Walau pun tiada pertalian darah, tapi masih kekalkan silaturrahim antara satu sama lain. Keluarga yang jauh masih saling kenal-mengenali. Adakah kita mengekalkannya begitu? Nyang contohnya.. pernah tido kat teratak kecil kami tu. Aduhh... rindunya pada yang telah tiada. Al-Fatihah!





9 comments:

suealeen said...

sedapnya aku tengok lemang tu!

| Krsty Pinky | said...

ngeh2...rs mcm x bsabala tgu raya...
nk mkn lemang lg..hehehe...
kalo raya,leh gather2...hohoho..
thn ni den 1st raya balik johor..
2nd day balik perak..weeehooo..

~:|:sara:|:~ said...

tol la tue pic arwah pak njang imas..

insyaAllah, kalo tak dak aral aku nak buat lg kenduri arwah & tahlil hari raya ke2 ke ke3 ke taun ni cm taun lepas tue..hehehe..

suealeen said...

aku raya tahun ni raya kat sg besar dulu. 2nd day baru balik perak.

so, dan la nak bergeder ke apa ke... bbq lagi cam ritu amacam?

suealeen said...

sekali pandang muka tokcik dengan acek tu sama la pulak kan.

awa, mira kata nak balik raya dengan hang nanti.

Intan Terpilih said...

btoi ka nk buat bbq cik ela? bestnya...lapaq2...

| Krsty Pinky | said...

fulamak...wat bbq tu..bestnye..
kalo dpt join kan beh..huhu~

suealeen said...

tak tipu aihh... ala waida, ajak la mak abah hang mai TP untuk bergeder..

~:|:sara:|:~ said...

insyaAllah, buat kenduri cm ton lepas gak...buleh la kalo nak bt kenduri bbq gak...ngee..ngeh³..

korang sume ry ke2 leh la trn TP... hek³..