Wednesday, April 22, 2009

Phuket vs Krabi

Hehehe... tajuk untuk menggamit pandangan mata. Especially mata Didi.

Untuk destinasi pelancongan luar negara, selain Mekah, aku dari dulu dok berangan nak ke Krabi. Korang sebutlah Switzerland ke UK ke Long Beach ke Miami ke Paris ke Bali ke... ke situ je aku teringin nak pi. Pintu hati belum terbuka untuk ke tempat lain.



Peta Phuket ambik kat sini.


Gambar ambik kat sini






Semua gambar dan peta Krabi ambik di sini


Selalu mata aku tertoleh ke booth yang tertulis Krabi bila aku pi MATTA fair. Aku boleh berangan je la. Oh ye... ni nak cerita sket. Masa MATTA fair ritu, Awa sempat booked untuk ke Langkawi, destinasi pelancongan yang kami teringin nak pi tahun lepas tapi tak jadi (walau pun tahun 2007 dah pi jugak). Plannya nak pergi hujung tahun ni, so sapa yang nak ikut masih sempat untuk kumpul duit (aku le tu). Pakejnya sekali dengan sewa van. Jomlah pergi reramai. Details tentang pakej ni nanti Awa boleh habo. 

Korang tau udah le aku ni berangan nak pi Krabi, udah²nya Allah swt takdirkan aku selalu je pi buat terapi minda kat destinasi bawah ni. Best ya amat... 









Tapi akhir² ni orang kata... tempat kat dalam gambar last ni dah jadi macam misteri nusantara. Ramai orang selalu ke situ bila hujung minggu. Satu malam tu orang² yang bersantai dan menikmati makanan abih lari lintang-pukang sebab nampak lembaga tak berkepala. Erkkk!


~Ela/Cik Ela~

3 comments:

me said...

tempat yang derang kata tu bukan area pondok tue lah...

kat sampan yang dd snap time aku kawen ari tu..kat ctu la wujudnya makhluk tanpa kelapa..huhuhu...

biarkan diri anda diselubungi selimut...wakaka

Anonymous said...

lamenye x bcuti2 sakan d pulau2 or pantai ni..
ade sape2 nk bwk aku pas pantang nt?ahahaha..

Sue.Aleen said...

Awa,
nanti aku up gambo perahu tu. hahaha!


Da,
tu langkawi pun ok apa... sempat la kumpul duit sebab karang nak ke sana kena buang duit banyak!